Zeffi tutkimuskäytössä
Olipa kyseessä akateeminen tutkimus, markkinatutkimus tai organisaation sisäinen kehitysprojekti, Zeff tarjoaa mahdollisuuden suunnitella ja toteuttaa tutkimukset tarkasti ja luotettavasti.
Teettekö kyselyjä vai tutkimuksia?
Zeffi taipuu työkaluna moneen. Arkikielessä lähdetään varmasti useimmiten tekemään kyselyä, olivatpa kohdejoukkona sitten asiakkaat, henkilöstö tai vaikkapa avainhenkilöt. Tutkimuskäyttö ei sekään ole Zeffille vierasta, onhan koko työkalun kehityshistorian ajan tehty tiivistä yhteistyötä akateemisen tutkimuksen tekijöiden kanssa.
Ei juututa liian syvälle terminologiakeskusteluun: oleellista on se, että Zeffillä voi halutessaan kerätä tietoa täysin validilla tavalla myös tutkimuksellista otetta ajatellen - toisaalta vastaaminen on vastaajille miellyttävää, eikä kovaankaan tutkimukseen vastaamisen tarvitse tuntua raskaalta. Tasapainon löytäminen tiedontarpeen ja vastaajan vaivannäön kohtuullisena pitämisen välillä voi olla haastava tehtävä, jossa hyvä kyselytyökalu tulee tarpeeseen.
Zeffin monipuolisuus tekee siitä ihanteellisen työkalun myös laajempien tutkimusten tarpeisiin. Olipa kyseessä akateeminen tutkimus, markkinatutkimus tai organisaation sisäinen kehitysprojekti, Zeff tarjoaa mahdollisuuden suunnitella ja toteuttaa tutkimukset tarkasti ja luotettavasti. Kehittyneet analytiikkatyökalut ja selkeät raportointimahdollisuudet varmistavat, että kerätty tieto on paitsi validia myös helposti hyödynnettävissä päätöksenteossa. Tämä tekee Zeffistä luotettavan kumppanin tiedonkeruuseen ja analysointiin, olipa kyseessä pieni pilottitutkimus tai laaja kyselytutkimus tuhansille vastaajille.
Lopuksi
Tulemme lähiaikoina julkaisemaan suuremmankin joukon vastaavia teemasivuja eri aihealueista. Jos kaipaat, että kirjoitamme jostain tietystä aihealueesta, olehan yhteydessä allekirjoittaneeseen.
Mukavia kyselyhetkiä!
Janne Vainikainen, Zeffi, Principal Consultant
email: janne.vainikainen@zef.fi