Alexandria pankkiiriliike logo

Alexandria Pankkiiriliike on yksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Alexandria palvelee jo yli 67 000 suomalaista 26 paikkakunnalla noin 350 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Alexandria on palkittu yhteensä viisi kertaa yhtenä Suomen parhaista työpaikoista GPTW-gaalassa.

www.alexandria.fi

Alexandria Pankkiiriliike

Alexandria Pankkiiriliike halusi reagoida asiakkaidensa muuttuneisiin ostotapoihin ja etsi uusia keinoja asiakaskokemuksensa mittaamiseen. Yhteistyö ZEFin kanssa alkoikin tarpeesta kerätä tarkempaa tietoa asiakkaiden kokemuksista eri toimipisteiden välillä. ZEF-kyselytyökalulla rakennetut palautekyselyt mahdollistivat helpon keinon kerätä laadukasta tietoa asiakkaiden kokemuksista ilman suurta työmäärää.

“Kerättyjen palautteiden avulla päästiin ensimmäistä kertaa mittaamaan asiakaskokemusta kokonaisuutena ja palautekyselyt saatiin osaksi jatkuvia prosesseja.”

– Anssi Huisman, Viestintä- ja markkinointijohtaja

Tämän jälkeen vuorossa oli ostokokemuksen kehittäminen. Tätä varten lähdettiin suunnittelemaan ennen myyntikäyntiä lähetettävää profilointikyselyä yhteistyössä Johtajatiimin Mika D. Rubanovitschin kanssa.

Profilointikyselyn avulla Alexandrian sijoitusneuvoja räätälöi tulevan asiakaskohtaamisen asiakkaan tarpeen ja persoonan mukaan. Profiloinnin ansiosta sekä sijoitusneuvoja että asiakas ovat valmistautuneempia tulevaa tapaamista varten.

Profilointikyselyä hyödynnettiin myös tapaamisesta kieltäytyneiden ostajien kanssa. Kyselyn avulla osa jo kerran kieltäytyneistä saatiin käännettyä takaisin tapaamiselle sekä samalla kerättyä arvokasta tietoa kieltäytyneiden ostajien tarpeista.

Kun ostaja tietää etukäteen paremmin mitä on tulossa, hänen on helpompi päättää sopiiko se hänelle vai ei.

– Anssi Huisman, Viestintä- ja markkinointijohtaja

Tulokset:

Vuonna 2016 Alexandria tapasi yli 10 % enemmän uusia asiakkaita profiloinnin ansiosta. Liikevaihdossa sen vaikutus on ollut peräti kuusinumeroinen ja profiloitujen asiakkaiden kauppaprosentti oli noin 60 % suurempi kuin ei-profiloitujen asiakkaiden.

Profilointi on vaikuttanut myös tapaamisten toteutumiseen, sillä putken läpi menneiden asiakkaiden no-shown määrä on ollut jopa puolet pienempi kuin muun asiakasvirran.

Ilmainen opas

Myyntitapaamista edeltävä profilointikysely

Blogi

Miten valintapäätökset syntyvät?

Tutustu asiakastarinoihimme!

Tutustu yli 600 tyytyväisen asiakkaan kokemuksiin.

Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.